معرفی انواع دستگاه آسیاب مواد غذایی

معرفی انواع دستگاه آسیاب مواد غذایی

در این مقاله به معرفی دستگاه آسیاب مواد غذایی و انواع مختلف این دستگاه و نیز کاربرد و ویژگی های آن ها می پردازیم،پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

آسیاب های خانگی از وسایل پراستفاده  خانگی به شمار می روند که امروز این لوازم بصورت چندگاره به بازاروجود دارند .آسیاب های دستگاه‌های هستن که برای خرد کردن و آسیاب کردن مواد به قطعات  کوچیک تر به کار می روند.مهم ترین قسمت یک دستگا های آسیاب تیغه های آن می باشد که توسط یک الکتروموتور به حرکت در می آید.آسیاب های خانگی همان آسیاب های هستن که برای خورد کردن انواع خوراکی ها از قیبل گردو فندوق و ….. استفاده میشوند.

اجزای تشکیل دهند ه ی این دستگاه ها و همچنین ساختمان و اساس کار تمامی آسیاب ها با اندکی تفاوت مثل هم هستند. در آسیاب های برقی از موتور یونیور سال برای به چرخش در آوردن تیغه جهت خرد کردن مواد داخل کاسه مخصوص استفاده شده است یونیور سال بسیار پرسرعت می باشد .

در معرفی معرفی دستگاه آسیاب موادغذای اشاره کنیم. در زمان قدیم برای برای خرد کردن و آسیاب کردن مواد غذایی و ادویه جات نیروی انسانی زیادی نیاز بود که کار دشواری بود،همچنین پس از آسیاب کردن می بایست مواد را الک می کردند زیرا مواد به اندازه کافی خرد و یا آسیاب ،امروزه با با دستگاه آسیاب همه ی این موارد انجان خواد شد و دیگر نیازی به الک و کارهای دیگر نیست.

 

دستگاه آسیاب مورد نیازعطاری

یکی از دستگاه های آسیابی که بسیار مورد نیاز عطاران می باشد دستگاه آسیاب نیمه صنعتی یا دستگاه آسیاب رومیزی است که برای آنها بسیار کاربردی است. از ویژگی های بارز این مدل آسیاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می تواند سخت ترین دانه ها و مواد را به راحتی پودر کند .
  • مواد نیازی به الک ندارند.
  • این دستگاه دارای پره های استیل است که می تواند ادویه جات خشک را به خوبی الک کند.
  • . کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • مجهز به مخزن ضد زنگ
  • روکش آن از جنس اتسیل می باشد.
  • مجهزبه  فن خنک کننده موتور
  • سرعت بالایی دارد و بسیار قدرتمند است
  • دارای به درب پیرکس شیشه ای نشکن
  • با برق کار می کند.
  • برای خورد و آسیاب نمودن  انواع ادویه های سفت و سخت مانند فلفل، سنگ نمک، جوز هندی، تخم گشنیز، هسته تمبر هندی، زنجبیل، سماق، هسته خرما، هسته خرما، میخک، خولنجان، هل، آویشن، زیره، کتان، زردچوبه، دارچین، سنجد و … مناسب است.

دستگاه آسیاب مواد غذایی معمولا در صنایع گوناگونی هم‌چون تولید مواد غذایی، مواد شیمیایی و فرآوری گیاهان دارویی استفاده فراوانی دارد. دستگاه آسیاب مواد غذایی، عموما دارای ماشین سنگ زنی است، که غالبا در صنایع گوناگون استفاده می شوند و گرد و غبار تولید نمی کنند.

دستگاه آسیاب مواد غذایی یا همان دستگاه آسیاب صنعتی ، انواع حبوبات مانند عدس و نخود، انواع غلات مشابه گندم و جو، انواع ادویه جاتی هم‌چون زردچوبه و فلفل را آسیاب می کند،این دستگاه های آسیاب بیشتر در عطاری ها موجود می باشند.

در کناردستگاه آسیاب ادویه جات وعطاری از دستگاه دوخت پلاستیک جهت بسته بندی محصولات نیز می توان استفاده کرد. دستگاه دوخت پلاستیک در بسته بندی صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد.

این دستگاه ، دارای دارای ویژگی‌ها و مختصات گوناگونی از جمله نوع کاربرد، اندازه، ابعاد و توان موتو وغیره هستند.درذیل  به بررسی انواع دستگاه آسیاب مواد غذایی موجود می پردازیم.

دستگاه آسیاب مواد غذایی در انواع مختلفی وجود دارد که در ذیل مقایسه  ویژگی های چند دستگاه آسیاب مواد غذایی را بررسی می کنیم:

1.آسیاب رومیزی گهواره ای

این دستگاه جهت خرد کردن حبوبات و دانه های دیگر از جمله هسته سنجد ،عدس ،نخود کاربرد دارد ، این دستگاه آسیاب دارای گارانتی یک سال تمام قطعات ، آموزش کار با دستگاه و ویژگی های زیر است: 

ظرفیت ورودی دستگاه : 2 کیلوگرم
برق مصرفی : برق تک فاز 220 ولت و توان موتور800 وات
ابعاد دستگاه : 20×20×30
قابلیت های دستگاه : قابلیت خرد کردن و بلغور کردن و نیم کوب کردن و پودر و غبار کردن انواع دانه ها-موتور ایتالیایی- سهولت در تخلیه و بهتر آسیاب شدن دانه ها
جنس دستگاه : جنس تیغه فولاد ضد سایش جنس دستگاه متریال آلومینیوم جهت سبک سازی

2.دستگاه آسیاب صنعتی مدل TSS AA 100

این دستگاه جهت آسیاب کردن انواع ادویه جات، فلفل، زردچوبه و مواد مشابه کاربرد فراوانی دارد ، این دستگاه آسیاب دارای گارانتی و ویژگی های زیر است :

ظرفیت ورودی دستگاه : 3000 تا 5000 کیلوگرم در یک شیفت
برق مصرفی : برق سه فاز-توان برق مصرفی  6 کیلووات
ابعاد دستگاه : طول 170 - عرض70  و ارتفاع 220 سانتیمتر
عملکرد دستگاه : الکترومکانیک
رنگ بدنه : الکترواستاتیک کوره ای
محل کاربرد : کارگاه ها

 

3.دستگاه آسیاب مخصوص دانه های سفت

 جهت آسیاب دانه ها و ادویه جات سخت مشابه زرد چوبه، دارچین، سنجد،  فلفل، سنگ نمک، جوز هندی، تخم گشنیز، هسته تمر هندی، زنجبیل، سماق، هسته خرما، میخک، خولنجان، هل، آویشن، زیره و کتان کاربرد دارد ، این دستگاه آسیاب دارای گارانتی و ویژگی های زیر است :

ظرفیت ورودی دستگاه : ایستاده  300 گرمی - تاشو 500 گرمی - تاشو 1000گرمی - تاشو 2000 گرمی  -تاشو 2500 گرمی
جنس دستگاه : قطعات دستگاه آسیاب تمام استیل 316 غذایی
توان دستگاه : بسته به نوع دستگاه -قدرت موتور 2200وات-قدرت موتور 3100وات-قدرت موتور 4100وات-قدرت موتور 4200وات
قابلیت های دستگاه : دارای تایمر زمان - تمیز کردن دستگاه به سادگی- چرخش
۱۸۰ درجه
محل کاربرد : خانگی - صنعتی

 

4.دستگاه آسیاب چکشی

 جهت آسیاب کردن  دانه های غلات نظیر گندم از این دستگاه استفاده می کنند ، این دستگاه آسیاب دارای گارانتی و ویژگی های زیر است :

جنس دستگاه : جنس تیغه ها از فولاد فنر سخت شده ضد سایش و نشکن – قیف استیل دارای مخزن استیل - جنس بدنه آلومینیوم
برق مصرفی : برق تک فاز - توان موتور 2 اسب - دور موتور
۳۰۰۰ دور در دقیقه
قابلیت های دستگاه : -مجهز به سوئیچ کنترل امپر جهت مراقبت از سیم پیچ موتور-درب کشویی دستگاه جهت سهولت در تنظیم مقدار ورود دانه به دستگاه
محل کاربرد : صنعتی

 

 

 

 

 


0 نظر


ثبت نظر جدید

کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید     ورود / ثبت نام

پشتیبانی ما در واتس آپ
ارسال