معرفی دستگاه عرقگیری گیاهان

معرفی دستگاه عرقگیری گیاهان

 

عرقیجات گیاهی

 

دستگاه عرقگیری یا همان دستگاه تقطیرخانگی نوعی ازماشین آلات صنعت موادغذایی است که درمنازل و کارگاه‌های تولید عرقیات گیاهی کاربرد زیادی دارد. اصولا ایرانی‌ها به طب سنتی وداروهای خوراکی گیاهی و طبیعی اهمیت می‌دهند ازاین رو نیز استفاده از دستگاه های عرق گیری کاربرد زیادی در عطاری ها و فروشگاه های عریقیجات گیاهی کاربرد زیادی دارد. در سال‌های اخیر با فشارهای اقتصادی موجود، ایجاد کسب و کارهای خانگی گسترش یافته است . یکی از پردرامدترین کسب و کارهای موجود استفاده از دستگاه عرق گیری یا تقطیر خانگی برای ساخت انواع عرقیات گیاهی است.

برای متقاضیانی که قصد ورود به بازار تولید عرقیات گیاهی را دارند،این مطالب  جهت آگاهی بیشتر از شرایط کسب این حوزه بسیار مفید خواهد بود. با توجه به وجود انواع شرایط جفرافیایی و آب و هوایی ایران، بسیاری از گیاهان دارویی به صورت خود رو و یا پرورشی کشت می شوند. برای استفاده از خواص این گیاهان، از فرایند عرق گیری برای تولید عرقیات و عرضه در بازار، کمک می گیرند.

در ادامه بخوانید:معرفی انواع دستگاه آسیاب مواد غذایی


با توجه به استقبالی که از گیاهان دارویی صورت گرفته، به دلیل افزایش سطح آگاهی در رابطه با عوارض داروهای صنعتی و تحقیقات زیادی که در این زمینه صورت گرفته است درباره خواص انواع گیاهان، بازار تولید عرقیات در داخل کشور جایگاه قابل توجهی رابدست آورده است. در نتیجه می توان به آینده شغل تولید عرقیات امیدوار بود.


بخش گسترده ای ازتولیدات در این زمینه ، به کشورهای همسایه صادر می شود. ایران چیزی در حدود 7500 گونه گیاهی را در پوشش گیاهی خود جای داده است. از این تعداد حدود یک دهم انواع گیاهان دارویی هستند. صادرات گلاب و عرقیات ایران به 22 کشور جهان معطوف شده است.

 

در رابطه با بازار داخلی هم، بسیاری از پزشکان سنتی در حال حاضر این عرقیات را در نسخه های خود تجویز می کنند. خیلی از افراد نیز، با آگاهی از خواص مصرف عرقیجات متفاوت از این محصولات استفاده می کنند. متاسفانه طبق آمار 40 درصد تقاضای بازار داخلی برای این تولیدات تامین می شود. چرا که کارخانه های تولیدی، بخش عمده محصولات خود را صادر می کنند.


در نتیجه شکل کسب و کار خانگی عرقیات در آمد مطلوبی برای شما خواهد داشت. شما مشتریان خود را دارید. حتی می توانید با برنامه ریزی صحیح کسب و کار خود در آینده نه چندان دور، اقدام به احداث یک کارگاه برای تولید عرقیات کنید. در نتیجه می توانید با گسترش این شغل، به صادرات در بازار کار تولید عرقیات نیز فکر کنید.


اما در همین ابتدای کار، میبایست یکسری نکات ضرروری را در نظر داشته باشید.
با استفاده از مواد اولیه مرغوب و به کارگیری دستگاه های عریق گیری پیشترفته، کیفیت تولیدات شما چندیدن برابر خواهد شد. پیامد رعایت این مسئله کسب جایگاهی مطلوب و حجم قابل توجه مشتریان، در کنار دیگر رقبای بازار تولید عرقیات خواهد بود.با آگاهی از شیوه های صحیح بازار یابی، می توانید مشتریان خود را بشناسید.


 با برقراری ارتباط صحیح با آنان و جلب اعتماد در رابطه با تداوم کیفیت تولیداتی که عرضه می کنید، در کمترین زمان ممکن می توانید یکی از تولیدکنندگان مطرح بازار تولید عرقیات باشید. در ادامه  توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار داده ایم.

 

چگونه محصولات خود را به دست مشتریان برسانیم؟

در این زمینه، هرچقدر کیفیت و غلظت عرقیات تولید شده توسط شما بیشتر و بهتر باشد کیفیت کار شما بالا بوده و بهتر محصولاتتان به فروش می رسند. عرقیات مرغوب عطر و عصاره گیاه را در خود حفظ می کنند. برای مثال گلاب را در نظر بگیرید. خود شما هم کیفیت آن را بر اساس عطری که ساطع می کند می سنجید. این عطر حاصل انجام فرایند تقطیر به وسیله دستگاه های مخصوص، با استفاده از بهترین گل های سرخ به عنوان مواد اولیه تولید می شود.


 کیفیت مواد اولیه و کارکرد دستگاه حایز اهمیت است. نکته بعدی بسته بندی مناسب تولیدات شماست. عرقیات میبایست سریعا در ظروف در دار شفاف شیشه ای و یا پلاستیکی ریخته شود، تا در کیفیت عطر و رنگ آن تغییری ایجاد نشود.

 

چه کسانی مشتریان ما هستند؟

عطاری

 

عطاری ها:

معمولا افراد برای خرید انواع عرقیجات خوب و مرغوب سراغ عطاری ها می روند. شمانیز می توانید محصولات خود را در بطری های یک لیتری و دولیتری بسته بندی کرده و بخش زیادی از آن را توسط عطاری ها بفروشید. از فروش عرقیات به عطاری ها علاوه بر اینکه سود خوبی به دست می آورید، در کنار آن محصولات خود را به بازار معرفی خواهید کرد. روی بسته بندی ها لیبل خود را چاپ کنید.

 

پزشکان طب سنتی:

در صورتی که محصولاتتان مورد تائید پزشکان طب سنتی قراربگیرد، می توانید یک همکاری مداوم را با آن ها را شروع کنید،زیرا این موضوع به معنای سفارشات همیشگی و درآمد مطلوب در بازار تولید عرقیات برای شماست.

 

فروشگاه های زنجیره ای:

برخی از عرقیات تولید شده مثل عرق بیدمشک، عرق نعنا، عرق بهار نارنج و گلاب را که عموم افراد برای طبخ غذا و یا تهیه شربت ها استفاده می کنند، می توانید به واسطه فروشگاه های زنجیره در کنار دیگر محصولات غذایی بفروشید.

 

رستوران ها:

گلاب در طبخ بسیاری از غذا ها مثل شیر برنج، فرنی، ته چین ها، پلو های عطری و شله زرد استفاده می شود. در ایام و مناسبات خاص در رستوران ها تمامی این موارد تهیه و توزیع می گردد. در نتیجه با زمانبندی مناسب می توانید محصولات خود را آماده کرده و به آنها بفروشید.

 

سوپر مارکت ها و مغازه ها

در هر منطقه تعداد زیادی از سوپر مارکت ها و مغازه ها وجود دارد، که می توانید بخش عمده ای از تولیدات خود را به این فروشندگان عرضه کنید. مطمئن باشید که تعداد هرچند اندک فروش، با یک حساب کلی جمعا به سودی قابل توجه می رسد.

 

خانم های خانه دار

گروه دیگر مشتریان شما خانم های خانه دار هستند. شما می توانید تولیدات خود را به پارک های بانوان، آموزشگاه ها بانوان و از این قبیل مکان های تجمع خانم ها برای فروش به همراه ببرید.

 

خلاصه

گونه های گیاهی بسیاری در ایران وجود دارد که طی فرایند عریق گیری، در بازار تولید عرقیات بفروش می رسد. این تولیدات خانگی سود قابل توجهی را به دنبال دارد. چرا که در حال حاضر فقط 40 درصد از تقاضای بازار داخلی توسط رقبای شما تامین می شود.


با شناسایی مشتریان خود و عرضه تولیدات بسته بندی شده مرغوب، حتی می توانید برای صادرات این محصولات برنامه ریزی کنید. شما به صورت خانگی، با تهیه گیاهان مرغوب و درجه یک، در کنار بکارگیری دستگاه های صنعتی پیشترفته می توانید از این بستر ایجاد شده در بازار تولید عرقیات کسب در آمد کنید.

 

 

 


0 نظر


ثبت نظر جدید

کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید     ورود / ثبت نام

پشتیبانی ما در واتس آپ
ارسال